Kategorie

Nowości Bestsellery Dostawa Regulamin O Firmie Sprzedaż hurtowa Kontakt

Kategorie

Informacje

NASZE AUKCJE

Aukcje allegro

Zwrot VAT

tax-free

LEASING

Leasing Leaselink

Raty

Santander Consumer Bank S.A. Raty PAYU CreditAgricole

Certyfikaty

Sklep PROkonsumenckiRzetelna Firma

PARTNERZY

Beyerdynamic Sennheiser

Efekty gitarowe (kostki)

Możliwych jest kilka sposobów zmiany sygnału, wykorzystywanych w efektach gitarowych:

 

 

 

Zmiana zakresu dynamicznego sygnału:

  • Kompresor – urządzenie do kompresji dynamiki (zawężania zakresu dynamicznego instrumentu).
  • Ekspander – urządzenie poszerzające zakres dynamiczny instrumentu.
  • Limiter – rodzaj kompresora nie pozwalający, aby średnia amplituda sygnału przekroczyła pewną ustalona wartość graniczną.
  • Equalizer – urządzenie pozwalające na korekcję barwy dźwięku. Składa się z zespołu filtrów, które służą do podbijania lub tłumienia określonego zakresu częstotliwości. Najczęściej spotykane są korektory graficzne.


Obcinanie amplitudy (powoduje wprowadzanie harmonicznych do sygnału, jako skutek zniekształceń nieliniowych):

  • Fuzz – prekursor overdrive distortion, zamienia sygnał wejściowy w sygnał quasi prostokątny. Odpowiada to wprowadzeniu nieparzystych harmonicznych do sygnału. Uzyskane brzmienie jest ziarniste i skompresowane. Efekt był z początku implementowany za pomocą uszkadzania membrany głośnika, a następnie na drodze elektronicznej, przez obcinanie wierzchołków sygnału na półprzewodnikowych elementach germanowych. Wynalazcą był amerykański inżynier dźwięku Glenn Snoddy.
  • Distortion (pol. zniekształcenie) – powoduje charakterystyczny metaliczny dźwięk gitary, uzyskiwany dzięki wprowadzaniu harmonicznych. Charakteryzuje się stosunkowo agresywnym brzmieniem.
  • Overdrive (pol. przester) – efekt podobny do distortion, jednak mniej agresywny w brzmieniu. W zamyśle ma symulować przesterowany wzmacniacz lampowy.


Efekty modulacyjne:

  • Pitch Shifter – zmiana częstotliwości – polega na zmianie sygnału w dziedzinie częstotliwości (FFT).
  • Chorus (pol. chór) – uzyskiwany przez zmieszanie sygnału bezpośredniego z sygnałem opóźnionym o ok. 20 ms. Jest to równoznaczne z zastosowaniem filtru grzebieniowego.
  • Flanger – jeden z najstarszych efektów, wykorzystywany już przez Beatlesów – jest odmianą chorusa, w którym czas opóźnienia sygnału jest mniejszy, wynosi ok. 5 ms, a do tego wyposażony w sprzężenie zwrotne, dzięki któremu część sygnału z wyjścia efektu trafia z powrotem na jego wejście. Uzyskiwane brzmienie jest „mokre”, przypomina efekty „kosmiczne”.
  • Panner – efekt polegający na okresowym przesuwaniu panoramy sygnału stereo z lewej strony na prawą i z powrotem.
  • Delay – efekt polegający na dodaniu do sygnału jego powtórzeń odległych w czasie o interwał od kilkudziesięciu ms do kilkunastu sekund.
  • Reverb (pol. pogłos) – efekt symulujący reakcję pomieszczenia na sygnał. Realizowany typowo za pomocą sprężyn pogłosowych, elektronicznie: analogowo lub cyfrowo, poprzez zwielokrotnienie efektu Delay.

 

Opiekun kategorii: Daniel Popek, daniel.popek@midi.pl, tel. 25 640 38 71
Sortuj według: popularności | ceny | nazwy | dostępności
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Następna
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Następna