Kategorie

Nowości Bestsellery Dostawa Regulamin O Firmie Sprzedaż hurtowa Kontakt

Kategorie

Informacje

NASZE AUKCJE

Zwrot VAT

tax free

LEASING

Raty

Santander Consumer Bank S.A. PAYU CreditAgricole

Certyfikaty

PARTNERZY





Efekty gitarowe (kostki)

Możliwych jest kilka sposobów zmiany sygnału, wykorzystywanych w efektach gitarowych:


efekty do gitary


Zmiana zakresu dynamicznego sygnału:

  • Kompresor – urządzenie do kompresji dynamiki (zawężania zakresu dynamicznego instrumentu).
  • Ekspander – urządzenie poszerzające zakres dynamiczny instrumentu.
  • Limiter – rodzaj kompresora nie pozwalający, aby średnia amplituda sygnału przekroczyła pewną ustalona wartość graniczną.
  • Equalizer – urządzenie pozwalające na korekcję barwy dźwięku. Składa się z zespołu filtrów, które służą do podbijania lub tłumienia określonego zakresu częstotliwości. Najczęściej spotykane są korektory graficzne.


Obcinanie amplitudy (powoduje wprowadzanie harmonicznych do sygnału, jako skutek zniekształceń nieliniowych):

  • Fuzz – prekursor overdrive i distortion, zamienia sygnał wejściowy w sygnał quasi prostokątny. Odpowiada to wprowadzeniu nieparzystych harmonicznych do sygnału. Uzyskane brzmienie jest ziarniste i skompresowane. Efekt był z początku implementowany za pomocą uszkadzania membrany głośnika, a następnie na drodze elektronicznej, przez obcinanie wierzchołków sygnału na półprzewodnikowych elementach germanowych. Wynalazcą był amerykański inżynier dźwięku Glenn Snoddy[1].
  • Distortion (pol. zniekształcenie) – powoduje charakterystyczny metaliczny dźwięk gitary, uzyskiwany dzięki wprowadzaniu harmonicznych. Charakteryzuje się stosunkowo agresywnym brzmieniem.
  • Overdrive (pol. przester) – efekt podobny do distortion, jednak mniej agresywny w brzmieniu. W zamyśle ma symulować przesterowany wzmacniacz lampowy.


Efekty modulacyjne:

  • Pitch Shifter – zmiana częstotliwości – polega na zmianie sygnału w dziedzinie częstotliwości (FFT).
  • Chorus (pol. chór) – uzyskiwany przez zmieszanie sygnału bezpośredniego z sygnałem opóźnionym o ok. 20 ms. Jest to równoznaczne z zastosowaniem filtru grzebieniowego.
  • Flanger – jeden z najstarszych efektów, wykorzystywany już przez Beatlesów – jest odmianą chorusa, w którym czas opóźnienia sygnału jest mniejszy, wynosi ok. 5 ms, a do tego wyposażony w sprzężenie zwrotne, dzięki któremu część sygnału z wyjścia efektu trafia z powrotem na jego wejście. Uzyskiwane brzmienie jest „mokre”, przypomina efekty „kosmiczne”.
  • Panner – efekt polegający na okresowym przesuwaniu panoramy sygnału stereo z lewej strony na prawą i z powrotem.
  • Delay – efekt polegający na dodaniu do sygnału jego powtórzeń odległych w czasie o interwał od kilkudziesięciu ms do kilkunastu sekund.
  • Reverb (pol. pogłos) – efekt symulujący reakcję pomieszczenia na sygnał. Realizowany typowo za pomocą sprężyn pogłosowych, elektronicznie: analogowo lub cyfrowo, poprzez zwielokrotnienie efektu Delay.

 

 

Sortuj według: popularności | ceny | nazwy | dostępności
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Następna
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Następna
  1. Behringer DeepMind 12 - syntezator analogowy
  2. AKAI EWI USB - kontroler USB
  3. YAMAHA NP-12 B - stage piano
  4. YAMAHA P-45B - pianino cyfrowe z zasilaczem [ WYPRZEDAŻ ]
  5. YAMAHA C40 NT - gitara klasyczna
  6. LUTHIER 3C Cedr - Gitara klasyczna 4/4
  7. DIMAVERY KA-1 - kapodaster do gitary akustycznej
  8. REDS GC1160BX - Kabel gitarowy 6m
  9. Epiphone Les Paul Special II Player Pack EB - zestaw
  10. ROLAND RIC-B20A - Kabel instrumentalny 6m