Koszyk
Nasz serwis używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.
Menu
-
MenuWstecz
-
Produkty
-
-
-
#
-
-
-
-
#
-
#
-
-
-
-
-
-
#
-
#
-
#
-
-
-
-
-
#
-
#
-
#
-
#
-
#
-
#
-
#
-
-
#
-
#
-
-
-
-
#
-
Instalacyjne
- Akcesoria dodatkowe do wzmacniaczy
- Akcesoria instalacyjne
- Centrale nagłośnieniowe
- Głośniki instalacyjne
- Głośniki projekcyjne
- Kolumny instalacyjne
- Kolumny instalacyjne aktywne
- Kolumny instalacyjne Niskonapięciowe
- Kolumny instalacyjne niskotonowe
- Matryce audio
- Moduły dodatkowe
- Powermiksery / centrale 100 V
- Preampy
- Regulatory
- Tunery instalacyjne
- Wzmacniacze 100V
- Wzmacniacze miksujące
- Wzmacniacze Niskonapięciowe
-
Instalacyjne
-
#
-
#
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
#
-
#
-
#
-
-
-
-
-
-
- Nowości NEW
- Polecane
- Wyprzedaż HOT
- Marki
- Blog
- Kontakt
- Youtube
Efekty gitarowe (kostki)
Filtrowanie
-
złzł
Aktywne filtry
Grid
List
Możliwych jest kilka sposobów zmiany sygnału, wykorzystywanych w efektach gitarowych:
Zmiana zakresu dynamicznego sygnału:
- Kompresor – urządzenie do kompresji dynamiki (zawężania zakresu dynamicznego instrumentu).
- Ekspander – urządzenie poszerzające zakres dynamiczny instrumentu.
- Limiter – rodzaj kompresora nie pozwalający, aby średnia amplituda sygnału przekroczyła pewną ustalona wartość graniczną.
- Equalizer – urządzenie pozwalające na korekcję barwy dźwięku. Składa się z zespołu filtrów, które służą do podbijania lub tłumienia określonego zakresu częstotliwości. Najczęściej spotykane są korektory graficzne.
Obcinanie amplitudy (powoduje wprowadzanie harmonicznych do sygnału, jako skutek zniekształceń nieliniowych):
- Fuzz – prekursor overdrive i distortion, zamienia sygnał wejściowy w sygnał quasi prostokątny. Odpowiada to wprowadzeniu nieparzystych harmonicznych do sygnału. Uzyskane brzmienie jest ziarniste i skompresowane. Efekt był z początku implementowany za pomocą uszkadzania membrany głośnika, a następnie na drodze elektronicznej, przez obcinanie wierzchołków sygnału na półprzewodnikowych elementach germanowych. Wynalazcą był amerykański inżynier dźwięku Glenn Snoddy.
- Distortion (pol. zniekształcenie) – powoduje charakterystyczny metaliczny dźwięk gitary, uzyskiwany dzięki wprowadzaniu harmonicznych. Charakteryzuje się stosunkowo agresywnym brzmieniem.
- Overdrive (pol. przester) – efekt podobny do distortion, jednak mniej agresywny w brzmieniu. W zamyśle ma symulować przesterowany wzmacniacz lampowy.
Efekty modulacyjne:
- Pitch Shifter – zmiana częstotliwości – polega na zmianie sygnału w dziedzinie częstotliwości (FFT).
- Chorus (pol. chór) – uzyskiwany przez zmieszanie sygnału bezpośredniego z sygnałem opóźnionym o ok. 20 ms. Jest to równoznaczne z zastosowaniem filtru grzebieniowego.
- Flanger – jeden z najstarszych efektów, wykorzystywany już przez Beatlesów – jest odmianą chorusa, w którym czas opóźnienia sygnału jest mniejszy, wynosi ok. 5 ms, a do tego wyposażony w sprzężenie zwrotne, dzięki któremu część sygnału z wyjścia efektu trafia z powrotem na jego wejście. Uzyskiwane brzmienie jest „mokre”, przypomina efekty „kosmiczne”.
- Panner – efekt polegający na okresowym przesuwaniu panoramy sygnału stereo z lewej strony na prawą i z powrotem.
- Delay – efekt polegający na dodaniu do sygnału jego powtórzeń odległych w czasie o interwał od kilkudziesięciu ms do kilkunastu sekund.
- Reverb (pol. pogłos) – efekt symulujący reakcję pomieszczenia na sygnał. Realizowany typowo za pomocą sprężyn pogłosowych, elektronicznie: analogowo lub cyfrowo, poprzez zwielokrotnienie efektu Delay.