Avantone MixCube Passive Black Pair - pasywne monitory
Avantone MixCube Passive Black Pair - pasywne monitory
Avantone MixCube Passive Black Pair - pasywne monitory
Avantone MixCube Passive Black Pair - pasywne monitory

Avantone MixCube Passive Black Pair - pasywne monitory

Producent:
  • SKU: MCA-BP
  • Kod EAN: 794504980714
Dostępność: Produkt na zamówienie *

* Przed zakupem zapytaj o dostępność i czas realizacji.

Wyślij wiadomość

1 675 zł

RATY I LEASING

Zapytaj opiekuna produktu, doradcę klienta

SPRZĘT STUDYJNY, OPROGRAMOWANIE

Avantone MixCube Passive Black Pair

Para pasywnych monitorów studyjnych bliskiego pola, odwzorowują brzmienie systemów audio o ograniczonym paśmie przenoszenia, konstrukcja zamknięta, pasmo przenoszenia 90Hz – 17kHz, impedancja 8Ohm, zalecana moc 10 – 200W, głośnik 5.25", kolor czarny

 

 

Choć Avantone MixCube pierwotnie były inspirowane monitorami 5C Sound Cube sprzed kilku dekad, stały się one standardem w studiach na całym świecie i najlepiej sprzedającymi się głośnikami tego typu w historii.

 

Cel konstrukcyjny

Budowa szerokopasmowego, wytrzymałego, miniaturowego monitora referencyjnego, który zastąpi starsze, starzejące się, monitory 5C Sound Cube, nadal używane na całym świecie, oferując jednocześnie lepszą, bardziej liniową charakterystykę częstotliwościową.

 

Firma Avantone spędziła cały rok na studiowaniu wszystkich wersji słynnych małych monitorów 5C Sound Cube. Badania wykazały, że na przestrzeni lat pojawiło się kilka wersji przetworników o bardzo różnych charakterystykach częstotliwościowych. Do testów wybrano najbardziej wyrównaną, liniową, pełnozakresową wersję modelu 5C. Następnie przeanalizowano jej charakterystykę częstotliwościową w komorze bezechowej i przystąpiono do wdrażania ulepszeń konstrukcyjnych. Zdając sobie sprawę, że zadanie to polega na zastąpieniu „branżowego monitora referencyjnego", zaczęto od odtworzenia jego podstawowych wymiarów, cech i charakteru dźwiękowego.
Ale firma Avantone chciała je jeszcze ulepszyć...

 

Najpierw zajęto się konstrukcją obudowy... Oryginalne monitory 5C Sound Cube były wykonywane z płyty wiórowej ½" pokrytej papierem samoprzylepnym o fakturze słojów drewna. Zdecydowano się na zastosowanie grubszej, gęstszej płyty MDF ze względu na jej dużą sztywność i nieodłączne cechy niskorezonansowe.


Zaczęto od zamkniętego sześcianu z zaokrąglonymi krawędziami o długości 165 mm. Następnie wybrano eleganckie poliuretanowe wykończenie o wysokim połysku i kremowym kolorze retro. Oryginały posiadały śruby albo, w późniejszych modelach, plastikowe złącza bananowe zamontowane na plastikowej zagłębionej płytce. Zamiast tego zostały wprowadzone wysokiej klasy niklowane, obrabiane maszynowo złącza bananowe z litego metalu (rozstaw podwójnego złącza bananowego) zamontowane na płycie zaciskowej z anodyzowanego na czarno, frezowanego aluminium, wykończonego sitodrukiem.


Następnie na spodzie obudowy została zamontowana neoprenowa podkładka o grubości 7mm, która służy jako antypoślizgowy izolator akustyczny. Dodatkowo w podstawie został umieszczony standardowy gwint 5/8″-27 do montażu na statywie mikrofonowym.

 

Po drugie, zmianie uległa konstrukcja przetwornika... Oryginały miały głośnik 5-calowy ze zwykłym koszem wytłaczanym z blachy. Firma Avantone stworzyła własny kosz z odlewu aluminiowego o średnicy 5,25″, który przewyższa wydajnością oryginały. Maskownica montażowa jest polerowana w celu nadania jej eleganckiego wyglądu. Papierowa membrana, wybrana ze względu na swój charakter brzmieniowy, została zaprojektowana i jest wykonywana na zamówienie z najlepszej nowozelandzkiej masy celulozowej z dodatkiem włókien miki, co zapewnia jej mniejszą wagę i większą sztywność. Materiał, z którego wykonane jest zawieszenie, produkowany jest w Japonii z zachowaniem dokładnych, jednolitych tolerancji grubości.


Nadbiegunnik i płyta nabiegunnikowa przetwornika wykonane są ze stali niskowęglowej Sumitomo 1008, umożliwiającej uzyskanie najwyższej modelowanej gęstości strumienia w szczelinie. Zastosowano magnesy kasy Y-40 (MIL-SPEC), 43 oz.


Obwód magnetyczny charakteryzuje się dużą mocą i niskimi zniekształceniami.

 

Choć Avantone MixCube pierwotnie były inspirowane monitorami 5C Sound Cube sprzed kilku dekad, stały się one standardem w studiach na całym świecie i najlepiej sprzedającymi się głośnikami tego typu w historii.

 

Założenia

W studiach używa się głównie większych monitorów 2-drożnych i 3-drożnych, przeznaczonych do reprezentowania szerokiego zakresu punktów odniesienia przy wyższych poziomach odsłuchu. Jednakże, w tej nowej epoce dźwięku wysokiej rozdzielczości, wciąż istnieje potrzeba usłyszenia, jak Twój miks będzie brzmiał, gdy będzie odtwarzany przez małe systemy z niedoborem basu, takie jak telewizory, radiobudziki, komputery, radia samochodowe, stacje dokujące do iPoda, itp.

 

Ważne jest, aby oceny miksu opierały się częściowo na odsłuchach monitorów referencyjnych, które nie będą wprowadzać anomalii dźwiękowych spowodowanych zwrotnicami lub przetwornikami pełnozakresowymi niżej jakości. Szczególną uwagę zwraca się zawsze na krytyczne obszary wokalu/gitar/klawiszy w średnim zakresie częstotliwości. To właśnie tutaj posiadanie szerokopasmowego monitora bez zwrotnicy jest naprawdę odkrywcze.

 

Dziesięć miesięcy badań porównawczych i rozwoju poświęcono na dostosowanie brzmienia monitorów Avantone MixCube. W rezultacie otrzymujemy bardzo gładko brzmiące, pełnozakresowe ulepszenie w stosunku do oryginalnych monitorów 5C Sound Cube. Testy odsłuchowe wykazują, że monitory MixCube mają gładką, bardziej otwartą, przejrzystą górną część pasma z rozszerzonym basem przy jednoczesnym zachowaniu ich podstawowego, oryginalnego charakteru.

 

Moc i okablowanie

Zalecana moc znamionowa to 50-200 watów mocy tranzystorowej lub 10-100 watów mocy lampowej. Zaleca się stosowanie wysokiej jakości wzmacniacza mocy klasy studyjnej. Do metalowych złącz z tyłu głośnika można podłączyć sam nieizolowany przewód, końcówki widełkowe lub pojedyncze lub podwójne wtyki bananowe. Dla połączeń dłuższych niż 1,8 m najlepiej używać przewodu o grubości 12 -16 AWG.

 

Ustawianie

Monitory Avantone MixCube można ustawić na statywach lub konsolecie, najlepiej na wysokości uszu i lekko pod kątem w kierunku realizatora. Ponieważ są one ekranowane, można je umieścić w pobliżu monitora kineskopowego lub telewizora, nie powodując żadnych problemów. Opcja mocowania na statywie pozwala również na kreatywne rozmieszczanie monitorów w nietypowych sytuacjach w studiu.

 

 

SPECYFIKACJA:

  • Typ systemu: Para dynamicznych, ekranowanych głośników szerokopasmowych,
  • Pasmo przenoszenia: 90 Hz – 17 000 Hz (użyteczny zakres muzyczny),
  • Impedancja: Nominalnie 8 Ω,
  • SPL / Czułość: 93 dB przy 1W / 1 m,
  • Zalecana moc: Od 10 do 200 W,
  • Przetwornik: 5,25″, kosz z odlewu aluminiowego,
  • Obudowa: zamknięta / MDF 18 mm / wygłuszona dacronem,
  • Wejścia: metalowe złącza bananowe pokryte plastikiem, umożliwiające podłączanie kabli z 3 różnymi zakończeniami: przewód bez izolacji o maksymalnej grubości 12 AWG, z końcówkami widełkowymi i z podwójną wtyczką bananową),
  • Waga: 3,23 kg (1 szt.),
  • Wymiary: 16,5 x 16,5 x 16,5 cm

Q&A: Najczęściej zadawane pytania

  • Od jakiej kwoty jest darmowa wysyłka?

    Darmowa dostawa od 300 zł

  • Ile mam czasu na zwrot towaru?

    Masz prawo zwrócić zakupiony produkt w przeciągu 14 dni od dnia otrzymania przesyłki. Będziemy wdzięczni, jeśli zwrócisz go w oryginalnym opakowaniu producenta.

  • Co oznaczają statusy dostępności przy produktach?
    1. Dostępny: Towar mamy na magazynie i wysyłka w takim przypadku wynosi 24 godziny
    2. Niedostępny: Produkt niedostępny na sklepie przez dłuższy czas
    3. Produkt na zamówienie: Produkt na zamówienie, brak produktu na naszym magazynie. W tej sytuacji prosimy o wiadomość, w celu uzyskania informacji, kiedy produkt będzie u nas dostępny.
  • Jak korzystać z kodów promocyjnych i kuponów?

    Kod promocyjny lub kupon można wprowadzić w koszyku i kliknąć „Zastosuj kod”. Każdy kod należy sprawdzić pod kątem jego ważności i poprawnej pisowni. Wprowadzenie ważnego kodu powoduje automatyczną aktualizację ceny.

  • Jakie są koszty dostawy?

    Na wszystkie zamówienia o wartości powyżej 300 zł, przesyłka na terenie Polski jest GRATIS!

    Kurier DPD
    Płatność przelewem: 16 zł
    Płatność za pobraniem: 20
    Kurier FedEx
    Płatność przelewem: 20 zł
    Płatność za pobraniem: 25 zł
    Kurier InPost
    Płatność przelewem: 15 zł
    Płatność za pobraniem: 19 zł
    InPost Paczkomaty24/7
    Płatność przelewem: 13 zł
  • Jakie są formy płatności za zakupy?

    W naszym sklepie mają Państwo do wyboru następujące formy zapłaty za towar:

    Płatność za pobraniem - opłatę za towar oraz przesyłkę uiszcza się podczas odbioru towaru. Minusem takiego rozwiązania jest wzrost kosztów przesyłki ponieważ kurierzy i poczta doliczają dodatkową opłatę za taką formę płatności.
    Przedpłata na konto - opłatę za towar oraz przesyłkę przelewa się przed wysyłką towaru na nasze konto. Towar wysyłamy po wpłacie gotówki na konto lub po otrzymaniu potwierdzenia wysłanego faksem lub e-mailem. Dużymi zaletami tej formy płatności jest znaczne zmniejszenie kosztów przesyłki (nawet do 0 zł) oraz możliwość uzyskania rabatu.
    Przelewy 24 - szybkie przelewy on-line
    Płatności Online POLCARD / BLIK  - szybkie przelewy on-line
    Raty Santander
    Credit Agricole Raty
    PayPo - kup teraz, zapłać w przeciągu 30 dni
    Odbiór osobisty - MIDI Salon Muzyczny ul.Piłsudskiego 41 (1. piętro), 08-110 Siedlce, w dni robocze w godz. 10.00 - 18.00

    NUMER KONTA

    Santander Bank Polska S.A.
    24 1500 1663 1216 6008 0169 0000
    F.H.U. "MIDI" Michał Brewczyński
    Nowe Iganie, ul. Dębowa 25
    08-103 Siedlce

Producenci
Alesis Behringer FOCAL GENELEC IK Multimedia JBL Kali Audio KRK Kurzweil Monacor NUMARK Palmer Pioneer PreSonus RCF Samson TANNOY TASCAM Yamaha