dB Technologies LVX 15 - kolumna aktywna
dB Technologies LVX 15 - kolumna aktywna
dB Technologies LVX 15 - kolumna aktywna
dB Technologies LVX 15 - kolumna aktywna
dB Technologies LVX 15 - kolumna aktywna
dB Technologies LVX 15 - kolumna aktywna
dB Technologies LVX 15 - kolumna aktywna
dB Technologies LVX 15 - kolumna aktywna
dB Technologies LVX 15 - kolumna aktywna
dB Technologies LVX 15 - kolumna aktywna

dB Technologies LVX 15 - kolumna aktywna

Producent:
  • SKU: 32000114
  • Kod EAN: 8058159114446
Dostępność: Produkt na zamówienie *

* Przed zakupem zapytaj o dostępność i czas realizacji.

Wyślij wiadomość

3 990 zł

RATY I LEASING

Zapytaj opiekuna produktu, doradcę klienta

NAGŁOŚNIENIE, OŚWIETLENIE, ZAMÓWIENIA
Bartek Brewczyński
KLAWISZE, NAGŁOŚNIENIE, DJ, ZAMÓWIENIA
Robert Możdżonek
Nagłośnienie, Oświetlenie
Adam Gajowniczek

Specyfikacja:

  • Moc PRG: 800W
  • Pasmo przenoszenia: 54Hz - 19kHz (-10dB)
  • SPL: 128dB max
  • Impedancja wejściowa (Mic/Line): 2.2kOhm / 20kOhm
  • Pobór prądu z sieci: 1.6A
  • Wymiary (szer. x wys. x gł.): 430 x 680 x 430 mm
  • Masa: 20.7kg

 


 

 

TEST: dB Technologies LVX 15 - Aktywny zestaw głośnikowy - źródło INFOMUSIC.PL

 

 

Kilka miesięcy temu zadebiutowałem na portalu Infomusic.pl artykułem zamieszczonym w dziale "Porady". Zapowiadałem wówczas, że być może będą się tutaj również ukazywały moje testy sprzętu nagłaśniającego, czym zajmuję się "zawodowo" od mniej więcej 10 lat i traktuję to zajęcie jako uzupełnienie mojej działalności firmowej. Dzięki temu, że trafia do mnie wiele współcześnie produkowanych sprzętów, jestem "na bieżąco" zarówno gdy chodzi o technikę, jak i o tendencje panujące w branży.

Wszystkie moje testy będą wyglądały w ten sposób, że na początku opiszę wygląd zewnętrzny urządzenia i funkcje dostępne dla użytkownika, a w dalszej kolejności pokażę to, czego przeciętny klient nie zobaczy ani w sklepie, ani w prospektach firmowych. Mam tutaj na myśli zarówno wykorzystane przez producenta podzespoły, jak i pomiary elektryczno-akustyczne, do których wykonania posiadam odpowiednie przyrządy i doświadczenie. Z uwagi na ograniczenie objętości tekstu narzucone przez portal, testy nie będą zbyt rozbudowane w porównaniu do tych, które wykonywałem dawniej, ale postaram się w syntetyczny sposób opisać wszystko to, co jest najbardziej istotne z punktu widzenia użytkownika.

Po tym krótkim wstępie czas już przejść do meritum, czyli do testu dwudrożnej paczki aktywnej włoskiej firmy dB Technologies o oznaczeniu LVX 15. Jest to największy model z rodziny 4 zestawów głośnikowych, wyposażonych w przetworniki o średnicach 8, 10, 12 i właśnie 15", który to zestaw trafił do mnie do testów.

 

[img:1]

Zestaw może pracować również jako monitor sceniczny.

 

 

Wygląd zewnętrzny, przyłącza i regulatory

Pierwsze, co można zauważyć po wyjęciu zastawu z opakowania (a nawet przed), to jego niewielka waga, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę fakt, że gabaryty są dość "słuszne", z uwagi na zastosowanie głośnika 15" i dużego horna. Kolejnym plusem jest użycie 3 wygodnych uchwytów transportowych, z których 2 znajdują się po bokach, a jeden na górnej ściance.

 

[img:2]

Widok zestawu po zdemontowaniu kraty osłonowej.

 

Cała obudowa, wykonana z 15mm sklejki, pokryta jest dobrej jakości lakierem strukturalnym, a głośniki zabezpiecza stalowa krata o grubości 1.5mm, z podklejoną od wewnątrz warstwą gąbki. Na dolnej ściance znajduje się gniazdo statywu oraz gumowe nóżki umieszczone w otworach wyfrezowanych w obudowie. Zestaw przystosowany jest do pracy w charakterze monitora scenicznego, co widać na zdjęciu powyżej.

LVX 15 posiada również punkty do podwieszania, ale tutaj ważna uwaga, którą zawiera również instrukcja obsługi: otóż w żadnym wypadku nie wolno odkręcić obu wkrętów zaślepiających otwory jednego elementu służącego do mocowania uchwytów do podwieszania! W takim bowiem wypadku stalowy kątownik umieszczony wewnątrz obudowy po prostu odpadnie od ścianki i będzie się swobodnie przemieszczał  po obudowie, co może np. doprowadzić do uszkodzenia głośników. Co ciekawe, kątowniki posiadają 8 otworów pozwalających przykręcić je do obudowy, ale żadnych wkrętów nie zastosowano, być może ze względów oszczędnościowych.

 

[img:7]

Kątowniki do mocowania podwieszenia nie są mocowane do obudowy.

 

Jeśli chodzi o moduł umieszczonego na tylnym panelu wzmacniacza, to ma on bardzo niewielkie rozmiary, a sekcja wejść i regulatorów też nie zajmuje wiele miejsca, bo producent wyposażył ją jedynie w niezbędne elementy. Jak widzimy, do dyspozycji są 2 symetryczne gniazda XLR Input/link zdublowane gniazdem typu jack, co czasem bywa przydatne, gdy ktoś np. dysponuje źródłem sygnału wyposażonym wyłącznie w takie gniazda wyjściowe.

Mamy do dyspozycji regulator czułości opisany jako Sensitivity i co bardzo ważne, jest on sensownie wyskalowany w dB, co wcale nie jest częste w sprzęcie estradowym. Po prawej stronie znajdują się trzy diody LED, które nie tylko spełniają rolę pokazaną w ich opisach. W trakcie uruchamiania urządzenia informują również o jego stanie, poprzez różną długość i sekwencję świecenia, co dokładnie opisuje instrukcja. Poniżej znajduje się przełącznik, który zmienia charakterystykę przenoszenia zastawu z płaskiej, na "procesorowaną". Teoretycznie w pozycji "flat" wbudowane DSP oferuje nam wyrównaną charakterystykę amplitudową, preferowaną do większości zastosowań, natomiast w pozycji "processed" mamy do dyspozycji klasyczny "kontur" czyli podbicie niskich częstotliwości z jednoczesnym podcięciem średnicy pasma.

 

[img:3]

Moduł wejściowy nie jest przesadnie rozbudowany.

 

Moduł wyposażono dodatkowo w przełącznik czułości wejścia, który umożliwia bezpośrednie podłączenie mikrofonu. Osobiście uważam to za ostateczność i niezależnie od producenta, nie polecam takich rozwiązań. W tym przypadku musimy zdać się na barwę jaką oferuje nam mikrofon, niemniej jednak często może nam ta funkcja "uratować życie".
Na samym dole modułu wzmacniacza znajduje się gniazdo sieciowe ze zintegrowanym bezpiecznikiem i wyłącznik sieciowy.

Warto dodać, że wszystkie przyłącza i manipulatory są dość mocno zagłębione w stosunku do krawędzi modułu, co bardzo dobrze zabezpiecza je przed ewentualnym uszkodzeniem.

 

[img:4]

Moduł wzmacniacza zajmuje niewielką część tylnej ścianki obudowy.

 

Przetworniki i wzmacniacz

Po zdemontowaniu kraty osłonowej możemy zobaczyć, jak prezentują się przetworniki od zewnątrz, no ale to nie daje zbyt wielu informacji, więc oczywiście wymontowałem oba i pokazuję je w całej okazałości. W przypadku głośnika sekcji niskotonowej mamy do czynienia z przetwornikiem wykorzystującym kosz tłoczony z blachy stalowej, na którym umocowano stosunkowo duży obwód magnetyczny (o średnicy 160 mm) w stosunku do niewielkiej cewki o średnicy 2" (51mm). Taki głośnik może charakteryzować się sporą skutecznością, ale jego moc ograniczona jest do około 200W RMS. Jeśli chodzi o driver wysokotonowy, to do dużego horna przymocowano niewielki przetwornik o średnicy magnesu 90mm i cewce 1.4" z membraną wykonaną z tworzywa. Taki głośnik zazwyczaj dysponuje mocą około 30 - 40W RMS.

Jeśli chodzi o moduł wzmacniacza, to jak widać na zdjęciu, ma on bardzo małe wymiary i co za tym idzie niewielką masę. Wynika to z zastosowania końcówek pracujących w klasie D i braku transformatora sieciowego. Pomiary, które wykonałem potwierdziły, że zastosowano głośniki adekwatne do realnej mocy wzmacniaczy, bo w przypadku końcówki sekcji niskotonowej jest to właśnie około 200W RMS (dla 100Hz), a do drivera w żadnym wypadku nie dochodzi większa moc niż około 30W RMS. Co ciekawe, już powyżej 10kHz moc dostarczana do głośnika wysokotonowego jest bardzo ograniczona i przy 18kHz wydziela się na nim zaledwie około 4W. Wynika to z tego, że bardzo dobrze działają wbudowane limitery i co ważne, ich działanie zależy również od częstotliwości, co świetnie zabezpiecza przetworniki i jednocześnie utrudnia określenie faktycznej mocy nominalnej zestawu.

 

[img:5]

Przetwornik 15" i driver wysokotonowy z hornem.

 

Moc podawaną w instrukcji wyrobu producent określa mianem "PGR", co oznacza moc programową.

Ja w moich testach wykonuję "od zawsze" wyłącznie pomiary ciągłej mocy RMS, przy którym to pomiarze wykorzystywany jest sygnał sinusoidalny. Niemniej jednak pomiar jest moim zdaniem miarodajny i niezależny od rodzaju badanego produktu, jeśli dokonuje się go w identycznych warunkach, korzystając z tych samych metod pomiarowych.

 

[img:6]

Widok wnętrza obudowy po zdemontowaniu głośników.

 

Brzmienie

Zerknąłem na licznik słów w edytorze i okazuje się, że już znacznie przekroczyłem założone ramy objętościowe testu, więc na koniec tylko kilka słów o brzmieniu, choć przyznam się, że zawsze z dużym dystansem podchodzę do tej części pracy, zdając sobie sprawę z faktu, że ocena tego typu siłą rzeczy jest bardzo subiektywna i to co podoba się jednemu, dla drugiego może być nie do zaakceptowania.

Pierwsze, co od razu daje się usłyszeć po włączeniu zasilania sieciowego bez sygnału wejściowego, to... głucha cisza. Zaletą wzmacniaczy beztransformatorowych jest właśnie często brak zakłóceń sieciowych w postaci "brumów" i właśnie tak zachowuje się testowana paczka. Po podłączeniu sygnału muzycznego brzmienie okazuje się nieco "matowe" co wynika z ukształtowania pasma za pomocą wbudowanej jednostki DSP i limiterów, o czym wspomniałem przy okazji pomiarów pasma mocy drivera. Bez korekcji barwy na mikserze nie mogłem uzyskać odpowiedniego dla mnie brzmienia w zakresie góry, natomiast delikatna korekta dała pożądane rezultaty. Wciśnięcie przełącznika "processed" powoduje podbicie niskich częstotliwości, co potwierdza się również na analizatorze, po podaniu na zestaw sygnału testowego w postaci szumu różowego. Docelowo funkcja ta będzie służyć odtwarzaniu muzyki tanecznej bez towarzyszenia sub basu.

Autor: Infomusic

Moc RMS
800W

Q&A: Najczęściej zadawane pytania

  • Od jakiej kwoty jest darmowa wysyłka?

    Darmowa dostawa od 300 zł

  • Ile mam czasu na zwrot towaru?

    Masz prawo zwrócić zakupiony produkt w przeciągu 14 dni od dnia otrzymania przesyłki. Będziemy wdzięczni, jeśli zwrócisz go w oryginalnym opakowaniu producenta.

  • Co oznaczają statusy dostępności przy produktach?
    1. Dostępny: Towar mamy na magazynie i wysyłka w takim przypadku wynosi 24 godziny
    2. Niedostępny: Produkt niedostępny na sklepie przez dłuższy czas
    3. Produkt na zamówienie: Produkt na zamówienie, brak produktu na naszym magazynie. W tej sytuacji prosimy o wiadomość, w celu uzyskania informacji, kiedy produkt będzie u nas dostępny.
  • Jak korzystać z kodów promocyjnych i kuponów?

    Kod promocyjny lub kupon można wprowadzić w koszyku i kliknąć „Zastosuj kod”. Każdy kod należy sprawdzić pod kątem jego ważności i poprawnej pisowni. Wprowadzenie ważnego kodu powoduje automatyczną aktualizację ceny.

  • Jakie są koszty dostawy?

    Na wszystkie zamówienia o wartości powyżej 300 zł, przesyłka na terenie Polski jest GRATIS!

    Kurier DPD
    Płatność przelewem: 16 zł
    Płatność za pobraniem: 20
    Kurier FedEx
    Płatność przelewem: 20 zł
    Płatność za pobraniem: 25 zł
    Kurier InPost
    Płatność przelewem: 15 zł
    Płatność za pobraniem: 19 zł
    InPost Paczkomaty24/7
    Płatność przelewem: 13 zł
  • Jakie są formy płatności za zakupy?

    W naszym sklepie mają Państwo do wyboru następujące formy zapłaty za towar:

    Płatność za pobraniem - opłatę za towar oraz przesyłkę uiszcza się podczas odbioru towaru. Minusem takiego rozwiązania jest wzrost kosztów przesyłki ponieważ kurierzy i poczta doliczają dodatkową opłatę za taką formę płatności.
    Przedpłata na konto - opłatę za towar oraz przesyłkę przelewa się przed wysyłką towaru na nasze konto. Towar wysyłamy po wpłacie gotówki na konto lub po otrzymaniu potwierdzenia wysłanego faksem lub e-mailem. Dużymi zaletami tej formy płatności jest znaczne zmniejszenie kosztów przesyłki (nawet do 0 zł) oraz możliwość uzyskania rabatu.
    Przelewy 24 - szybkie przelewy on-line
    Płatności Online POLCARD / BLIK  - szybkie przelewy on-line
    Raty Santander
    Credit Agricole Raty
    PayPo - kup teraz, zapłać w przeciągu 30 dni
    Odbiór osobisty - MIDI Salon Muzyczny ul.Piłsudskiego 41 (1. piętro), 08-110 Siedlce, w dni robocze w godz. 10.00 - 18.00

    NUMER KONTA

    Santander Bank Polska S.A.
    24 1500 1663 1216 6008 0169 0000
    F.H.U. "MIDI" Michał Brewczyński
    Nowe Iganie, ul. Dębowa 25
    08-103 Siedlce

Producenci
Alesis Behringer Bose DAP AUDIO dB Technologies DNA Professional Electro Voice Fender Gemini IMG STAGE LINE Italian Stage JBL LD Systems LDM Mipro Monacor NOVOX Omnitronic PreSonus Proel QSC RCF Samson TurboSound V-Tone Yamaha